Kampania społeczna „Po psu ta moda”
Czworonożne psiaki jak modelki Vogue’a w kampanii społecznej „Po psu ta moda”
3 sierpnia 2015r. ruszyła kampania społeczna pod nazwą Po psu ta moda. Projekt ma na celu pokazanie problemu bezpańskich psów w sposób inny niż do tej pory. W czasie całej akcji zaprezentowanych zostanie ok. 25 sesji zdjęciowych, wykonanych na wzór okładek prestiżowych magazynów modowych (jak Vogue, Harper’s Bazaar, Elle) W roli modelek wystąpią psy ze schronisk i domów tymczasowych. Głównym środkiem przekazu jest tu moda i jej barwny świat, dający wiele możliwości wyrażania celów w sposób ciekawy i przykuwający uwagę. Inicjatorem kampanii jest start-up z branży kreatywnej Ostrosiostro.
Jak mówi pomysłodawca akcji Paweł Cichoń :
Po psu ta moda – to trochę przewrotnie o modzie, trochę inaczej o psach do adopcji. Do tej pory wszyscy przedstawiali zwierzaki ze schroniska jako smutne, poszkodowane i biedne. My zrywamy z tym stereotypem i w niestandardowy sposób pokazujemy, że mogą one stać się obiektem pożądania niczym modelki Vogue’a. Oprócz nagłośnienia skali problemu adopcji bezdomnych psów w Polsce, zależy nam również, aby społeczeństwo podejmowało takie decyzje świadomie. Zwierzak to nie zabawka, która po miesiącu może nam się znudzić – to odpowiedzialność, zaangażowanie i serce, które musimy włożyć w opiekę nad nim .
Kampania planowana jest na okres wakacyjny, co nie często zdarza się w świecie mody, gdyż to wiosna i jesień są najgorętszym okresem w branży. To czas słynnych pokazów w Paryżu czy Mediolanie oraz sesji zdjęciowych promujących najnowsze kolekcje. Jednak dla naszych małych modeli każdy dzień jest ważny, dlatego organizatorzy nie zwlekają z działaniami i wraz ze sztabem profesjonalistów o ogromnych sercach, cały czas przygotowują wszelkie potrzebne materiały. Ich rezultaty pokazane są na stronie internetowej www.popsutamoda.pl. Przebieg akcji można również śledzić na profilach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram.
Głównym założeniem akcji jest odejście od standardowych działań marketingowych, dlatego podczas promocji wykorzystane zostaną również aplikacje typu Tinder (słynny portal randkowy) oraz ruszy nietypowy projekt crowdfundingowy. Dodatkowo organizatorzy planują zaprosić do współpracy znane osoby związane ze światem mody, które pełnić będą role ambasadorów.
Akcja ma na celu nagłośnienie problemu adopcji psów ze schronisk i domów tymczasowych i pokazanie , że są one tak samo fantastyczne i dające się pokochać (z wzajemnością!:)) jak ich rasowi koledzy. Zachęta do adopcji właśnie bezpańskich psów jest konieczna, gdyż – jak pokazują statystyki – ok. 70% z nich, do końca życia nie znajduje nowego pana i ciepłego dachu nad głową. Po psu ta moda ma jednocześnie przypominać o tym, by decyzje o przygarnięciu czworonoga podejmować rozważnie, wedle realnych chęci i możliwości opieki nad nim.
Do kogo skierowana jest kampania ?
Kampania społeczna skierowana jest do wszystkich osób wielkiego serca, którym smutny los zwierzaków nie jest obojętny. Poszukiwani są odpowiedzialni właściciele, którzy mają świadomość tego, że przygarnięcie zwierzaka wymaga nie tylko chęci, ale i czasu, zaangażowania oraz odpowiednich nakładów finansowych. Ci, którzy nie są zdecydowani na adopcję, a chcieliby pomóc, mogą wesprzeć działania przez nagłaśnianie akcji (np. w social mediach) lub wsparciem finansowym.
Blichtr i splendor nie są jednak tym na co liczą finalnie sami bohaterowie sesji. Udział w akcji to dla nich droga do zdobycia tego, czego potrzebują naprawdę: ciepłego dachu nad głową, misek z czystą wodą i karmą, regularnych spacerów, czyli po prostu troski kochającego je pana. Choć kampania nie może pomóc w spełnieniu snów o dobrym właścicielu wszystkim potrzebującym, na pewno przyczyni się do nagłośnienia problemu jaki jest związany z tematem adopcji bezpańskich psów. Często jest bowiem tak, że decyzja o posiadaniu pupila i szczere współczucie wobec sytuacji zwierzaków ze schroniska, przegrywają z obawami czy damy radę dźwignąć ciężki bagaż ich życiowych doświadczeń. W głowie mamy obraz zwierząt porzuconych, smutnych, niekochanych i przestraszonych, a przez to i może mniej ładnych i zdolnych do pokochania człowieka niż te z rodowodem. Dzięki akcji można pokazać potrzebujące zwierzaki w całkowicie innym anturażu i tym samym wydobyć z nich to piękno, które czasem trudno jest zauważyć w ich szaroburej codzienności.
Sesje akcji Po psu ta moda odczarowują na moment tę smutną codzienność. Pamiętajmy jednak, że szczęście, dobro i ciepło jakie bije ze zdjęć z psimi modelami, nie są wynikiem wyłącznie metamorfozy, jaką im zapewniamy. Same pieski nie doceniłyby za bardzo efektów sesji, nawet gdyby za obiektywem stał sam Mario Testino;) Ich radość z tej chwili wynika z tego, że ktoś chciał z nimi spędzić czas, skupił na nich uwagę i otworzył dla nich swoje dobre serduszko. Ten sam efekt -cudownej przemiany w szczęśliwe zwierzątko – uzyskamy więc zabierając je do domu.
Jakie oczekiwania mają organizatorzy kampanii?
Wierzymy, że ludzie zmienią sposób postrzegania i nie będą traktować psiaków ze schroniska jako tych drugiej, gorszej kategorii – mówi koordynator projektu.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tej kampanii zapraszamy na podane niżej strony internetowe:
Zdjęcia psów zostały wykonane przez :
Katarzyna Kowalska Photography
Agencja modelek: Fundacja Dwa Plus Cztery
Jeden komentarz
Aga
Świetna akcja ! Gratuluje pomysłu 😀